PUSH

Kehilangan Wan Yang Tersayang

Assalamualaikum Pembuka Bicara..
Reader semua sihat?hope sihat lah kn...
If tgk tajuk post bole thu perasaan syiqa kn...? but im still can smile even thiz is so difficult to me..
Setiap yg hidup akan pergi even yg sihat pown bole pergi...actually masa syiqa taip nie (28 may 2012) syiqa baca ramai sgt yg meninggal dunia...Al-fatihah buat mereka semua yg telah pergi....Semoga roh mereka ditempatkan dikalangan org yg beriman..aminnn....

TODAY ACTUALLY NK SHARE CITE BOUT ARWAH WAN..FOR MY FAMILY N OTHER YG MENGENALI ARWAH...
Wan atau nme sebenar HAJJAH MAHARONG BINTI AKOB(mariam pngilan arwah aki) telah pergi tanggal 20 may 2012 iaitu 6 tahun 1 bulan 16 hari 14 jam 35 minit selepas arwah aki (HAJI PENDEK BIN SAWI) meninggal...Perginya Wan mengadap ilahi betul2 memberi kesan dalam diri aku..Ye lah mana x nya..aku yg menjaga dia mandikn dia masa Makteh(Mak Saudara) ada hal..
39 Hari sebelum Arwah Wan meninggal kami sekeluarga ad buat Majlis Hari Lahir untuk arwah wan..


Jom check tgk pic2 pulak..


KAD JEMPUTAN BIRTHDAY WAN
Aku buat kad nie biar nampak gahlah kononya..
Tapi xsangka nie kad pertama dan terakhir yang aku buat untuk wan..:(


 KEK BIRTHDAY
Kek nie tempah kt resepi rahsia..
Strawberry marshmallow cheese!!
*wan makan sikit jerk xleh byk sebab kencing manis..huhuhu..




JUADAH DISEDIAKAN UNTUK MAJLIS INI..

MEE CURRY..
WEDGES..
NURGET..
PUDING TEMBIKAI (syiqa buat)..:)
AIR MANGGA(ayah buat)..:)





 ARWAH WAN YANG TERSENYUM..
*senyuman terpksa....mse nie wan kne suruh senyum sebab dia xnk senyum masa amik pic..jadi syiqa pown mintak dia senyum...senyuman terakhir..
Nampak tenang je wan...


 ARWAH WAN BERSAMA IBU(ANAK WAN LAH)




 SESI SUAP MENYUAP..
Syiqalah tukang suap tu tapi wan makan sikit..dia xsuka sangat kek tu masam rasa strawberry..:)


Apalah agaknya yang dimenungkan wan tu..hmmmm~~


SaMbUnG sToRy.....


Sehari sebelum wan meninggal.....
Pagi tu aku masak nasi goreng..sepinggan habis wan makan..(padahal nasi goreng cincai..)
Siang tu wan memang tak nak senyum..mungkin dia tahu dia akan pergi..
Sebelah malam makcik imah(mak saudara) suruh wan makan tapi wan tak nak..aku pun paksa jugak sebab nak bagi wan makan ubat..wan smpai marah aku n makcik..lepas wan minum air milo 3 sudu lebih kurang kami bagi makan ubt..
Lepas aku bagi wan ubat n pakai kan pampers at wan aku hantar wan pergi masuk bilik guna wheelchair..smpi dalam bilik wan semput..aku tanya wan.nape wan??xjalan pown semput..wan diam..

Lama ckit dlm pukul 10.30 makcik imah panggil aku masuk bilik wan masa 2 aku baru nk tengok cerekarama...makcik imah ckp wan nie semput..aku pun tgk wan mmg semput..kami risau jadi kami wt keputusan bawak wan ke hospital jerantut..
DiHOSPITAL
Dr ckp wan xstabil..wan nafas guna alat pernafasan..lepas kira2 beberapa jam Dr decide to send wan at hospital termerloh bcoz there have enough n good facility..
lebih kurang 3.30a.m! smpi temerloh..
 Wan masuk Kecemasan..
Pukul 7 a.m Dr ckp wan Kritikal TAPI aku xpercaya sebab wan bole bercakap dibanding masa kt jerantut..MACAM MANA ORANG KRITIKAL YG SEPATUTNYA KOMA BOLEH BERCAKAP??PELIK X?MASA TU AKU HARAP WAN AKAN SIHAT...
Masa tu Dr hantar wan ke CCU(unit rawatan rapi jantung)
8 lebih aku n mkcik imah pergi makan sebab mlm tu kami tak makan sebab wan xnk mkn...
Siap je makan Dr call cakap wan nazak...Kami pown bergegas naik atas..
Time smpi atas Dr ckp dia n nurse da 5 mnt bagi CPR xp xde reaksi..aku da rase lemah time tu..tiba nurse kata nadi ada balik..aku rasa lega..Dr ckp ajar wan mengucap..mkcik pown ajar wan mengucap smbil sebut allah..masa tu aku sangat sedih..susah nk kawal air mata..aku harap wan sihat...
Akhirnya tepat 9.15 wan meninggal dunia..
Masa tu hanya Allah yg tahu hatiku ini...
Sesungguhnya aku redha dengan segala2nya..
Semoga arwah wan ditempatkn dikalangan orang2 yg beriman dan beramal soleh..aminnn...
KERINDUAN MENGAMIT HATI..

Di pagi yg hening..Raya terakhir bersama arwah wan..nie 1 day raye..
Pksdra syiqa yg lain xsmpi lagi pg nie sebab mereka balik petang raye pertama..
Kenangan yg xdapat dilupakan..
WAN.....ILA RINDU WAN TERAMAT SANGAT..ILA BELUM PUAS BERMANJA DENGAN WAN...TAPI APAKAN DAYA ALLAH SAYANGKAN WAN LEBIH DARI ILA SAYANGKAN WAN..SEMOGA WAN BAHAGIA BERSAMA ARWAH AKI NUN JAUH DISANA...INSYAALLAH SUATU HARI NANTI KITA AKAN BERTEMU KEMBALI WAN...
ILA SAYANG WAN SANGAT2..
SEGALA YANG BERLAKU ILA REDHA...
SEMOGA WAN TENANG DISANA..
DOA ILA SENTIASA MENGIRINGI WAN..
AL-FATIHAH..







Cetusan Hati Ke Hati..Terima kasih sudi membaca..I love u all..^_^

1 comment:

 

Love Meter


Copyright© All Rights Reserved Syiqaadiela.blogspot.com